מה באמת קורה בהר הבית • בנצי לייזרוביץ

    בנצי לייזרוביץ - כתב 'קול חי' לענייני משטרה No Comments on מה באמת קורה בהר הבית • בנצי לייזרוביץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה לא סוד שהר הבית הוא המקום הרגיש והנפיץ ביותר במדינת ישראל, כל דבר בו עלול להצית את האזור כולו.

    אז מה באמת קורה בשטח ההר? מי השולט שם? ומי מממן את פעולות הערבים בהפרות הסדר?, יצאנו לבדוק.

    בחודשים האחרונים כוחות הביטחון מתמודדים מדי יום בהפרות סדר והתפרעויות בהר הבית עד כדי פריצה לשטח ההר, הדיפת המתפרעים המוסלמים לתוך המסגד וסגירת דלתות מסגד אל אקצא.

    בהר הבית יש 3 סוגים הפועלים בשטח: מהפן המוסלמי-איום החמאס שבאים ומתבצרים במסגד אל אקצא ומקיימים הפרות סדר כשמטרתם היא לשנות את הסטטוס קוו שהיא עליית מבקרים ויהודים להר הבית בשעות הביקור.

    כמו"כ פעילים של התנועה האיסלאמית בראשות ראאד סאלח פועלים בהר כדי לזרוע איומים על אותם מבקרים. פעילותם ממוממנת ע"י התנועה האיסלאמית של סאלאח. הם מקבלים משכורות הנעים בין 2000 ל- 4000 ש"ח בחודש. כ"כ הם מקבלים נקודות זיכוי באוניברסיטאות.

    איום נוסף הוא של מפגע בודד כדוגמת אותו אחד שרצה להתנקש ביהודה גליק.

    בפן היהודי, מתמודדים כוחות הביטחון עם קבוצות משיחיות שרואות את בנין בית המקדש כאקט המצריך עשיית פעולות בהר.

    ללא ספק, העיסוק בנושא ועלייתם של חכי"ם להר הבית – מהווה רגישות ויוצר מתיחות רבה בשטח ההר.

    חשוב לציין כל פעילות מבצעית של המשטרה אם זה סגירת הר הבית ליהודים/ הגבלת גיל כניסת מוסלמים להר הבית מצריכה אישור לא רק של המפקד בשטח או מפקד מרחב אלא של דרגות גבוהות יותר, ולפעמים אף מדרג מדיני, וזאת מאחר שלכל פעולה כזו יש משמעויות והשלכות רבות מכיון כשכל העולם צופה בנעשה בהר הבית.

    כוחות המשטרה נאלצים להתמודד עם חסמים רבים שמציבים אותם פעילי החמאס כדי להקשות על מעבר כוחות המשטרה בדרכי הגישה למסגד. הם מציבים אבנים /ברזלים/ גדרות תייל / כסאות /דלתות, וכך כשכוחות המשטרה מגיעים להר הבית – הם נאלצים להזיז את כל החסמים תוך שהם מקבלים מטר של אבנים /סלעים בקת"ב ועוד.

    כמובן שהשוטרים שנכנסים להר הם מהכוחות המיוחדים המגובים בכוחות ימ"מ, אך בכל אופן הם נאלצים להתמודד עם הפרות סדר והתפרעויות קשות.

    עובדה נוספת, למסגד אל אקצא יש 7 דלתות כשהדלת השביעית היא המשמעותית והחשובה ביותר. כדי להגיע לסגור את הדלת השביעית יש לסגור 6 דלתות קודם לכן – שגם בהם יש התנגדות רבה והתפרעויות.

    וכך מתקרבים הכוחות, מטר ועוד מטר אל כיוון הדלת השביעית – שכדי לסוגרה הם חייבים להיכנס מטר וחצי פנימה לתוך המסגד כשבאותה שעה זיקוקים ובקתבי"ם ומטר כבד של אבנים נזרקים עליהם, וכמובן שהם מוגנים בקסדות חדישות ובמגנים מיוחדים.

    יצוין, כי אם בקבוק תבערה שנזרק מהמסגד יצית את אזור הדלת השביעית והדבר יגרום לשריפה, אזי הדבר עלול לגרום ל מלחמת עולם קשה, וזאת מחמת שהדלת השביעית הוא המקום הקדוש ביותר אצל המוסלמים.

    נושא הזיקוקים שלאחרונה תפס תאוצה רבה. לפני 3 חודשים המפכ"ל הקים ועדה מיוחדת שבה חברים 9 בכירים – חלקם מתחומי החבלה ואחרים נוספים –  אשר בחנו את נושא הזיקוקים, והמלצותיה הובאו לפני המפכ"ל דנינו.

    קטגוריית הזיקוקים מחולקת ל- 3 קטגוריות, כשקטגוריית הזיקוקים בקוטר 20 עד 40 מ"מ מצריכה אישור חוקי להפעלה. נכון להיום יש 7 יבואנים של סוגים זיקוקים אלו וכ-2000 מפעילים.

    זיקוקים – 35 מ"מ נחשבים לכלי נשק לכל דבר, בתוכם ניתן להניח 8 פירו טכניקות, והוא יורה באופן אוטומטי, בכינון ישיר הוא מזיק במידה רבה לבן אדם שנפגע ממנו. בהר הבית המתפרעים עושים בו שימוש והכוחות שפועלים בהר מצוידים בחליפות וציוד מגן גם נגד זיקוקין מסוג זה. הרבה מאד זיקוקים נכנסים לשטח הר הבית ע"י נשים מוסלמיות.

    שומרי הוואקף לא מצליחים לרסן ולמנוע את פעילותם של הפעילים של החמאס מאחר וגם הם מאוימים ע"י אותם פעילי חמאס. הערכה היא כי כל מה שקורה בעיר, במז' י-ם, והפיגועים האחרונים זה בעקבות הר הבית והמתח והשטח הנפיץ ביותר.

    הדברים המובאים כאן, הם רק חלק מהצצה אל מה שקורה בהר הבית ועם מה כוחות משטרת י-ם מתמודדים ביום יום.

    הרבה מאד מידע מודיעיני יש בכל עת בידי המשטרה, הרבה מאד מעצרים נעשים במידית או לאחר זמן כנגד אותם מתפרעים, אך ללא ספק המקום הנפיץ ביותר, והמקום המתוח ביותר שכל דבר בו עלול להצית את האזור כולו הוא – הר הבית.

    מאות שוטרים הוקצו מדי יום לעיר העתיקה ולהר הבית, ובחודשים האחרונים הם פועלים בשטח ההר במקביל לערוץ ההידברות עם המגזר הערבי בי-ם וזאת בכדי להרגיע את הרוחות.

    כזכור לדעת כל גדולי ישראל העליה בזמן הזה להר הבית- אסורה.



    0 תגובות